aku hanyalah seorang pengembara di bumi Allah yg fana..
~yakin pada Allah bknlah mengharap terkabul segala hrpn..yakin pada Allah bkn mgharap keindahan nikmat..yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pd ketentuanNya..rasa bahagia dgn ujian walaupun perit..disitu air mata yg menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka..indahnya tarbiyah Allah..tersirat rahmat dan ujian..diuji kita sbg tanda sygNya..~

Followers

Friday 23 July 2010

Cuti2 Malaysia....





salam hujung minggu yg indah..ditemani kicauan burung dan unggas di perbukitan ilmu bangi ni..rsenye mcm bru sekejp berada dibumi barakah ini..sedar xsedar dah hampir 5tahun aku kt cni...arini xde pe sgt ilmu yg nk dikongsi..otak still beku lg dek cuti yg panjang..so nkla share pe yg dibuatnye cuti panjang kali ni..dkt seminggu jgkla dkt rumah..cuti kali ni kami ke kelantan ngan family..pgi umh ank angkt mak..bjalan2 pusing KK..KB..ke rantau panjang shoping..wakaf che yeh..aku xla teruja sgt sbb dh biase pgi klntan ni..cme adik2la yg jarang dpt bjalan..aku ni mmg dh kaki bjalan..hihi..sehari suntuk jgkla kami bjalan..wlupun agk pnt..tp puas hatila dpt ronda2 K.B..pepun tme kasih sgt dkt umi, papa,long.. ayah teh n sumela yg bwk kami jln2 mse dkt KB..thanks tok nsi kerabu..delicious...ade mse nti kami roud tour lg p klntan...smptla kami bgmbr kngn dkp pokok durian yg blom msk...ai kempunan ktorg sume..hehe..nila atr rombongn kami...my mum, adik yam, kirah, pikah, mokteh n akula..yg pki tudung merah tu ummi..very nice..n yg laki sorg tula ank ksygn mak aku..haha...long nmenye...nme glamour tu..haha...klu nme xglamour xyahla introduce..nti rmai plak yg bkenan...payah...haha...Blik je KB aku dh skit kpale..mne taknyer...esok ade interview..dahla bjalan sakan, badan pon dh pnt..blazer plak lupe nk wt blik..klm kabut aku p pinjam blazer umh kwn mak..nseb baik ade..xprepare pepun..cme ade ckit2 dlm kple..klu ade rzeki adela..jmpela bdk2 yg same2 accesment dkt tlok kalong ari2..diorg yg blaja oversea mmg mantap2 semua..nk bnding ktorg yg blaja dlm ngri ni mmg jauh beze...pepun kne yakin dgn diri..ble time nk interview aku masuk ngan slamber jela..ciap dok sembang ngan org interview tu..mak oi yg interview tu pesuruhjaye...suh bce kitab arab...aku pon kelentongla mne yg aku taw..haha..sengal je..nsib baikla mse kt u aku ni byk pgg jwtn..diorg tny aku aktif sukan ke.,.aku ckpla aku ni msuk kawad je msuk kt u..haha..blh pcaye ke??pcayela...xdela aku jwb kt diorg thn 1 aku pgg jwtn exco siswi, thun 2,3, Exco daerah Dungun n Kemaman..so mmg btol2 bz..xsempatla nk maen sukan..dah bisla part interview..wlupun aku rse mcm xinterview pon...sbb aku yg slmber or yg interview tu yg slmber..xtawla..ade rezeki adela...sje cube nasib..next interview plak under JAKIM..13.08 yg ni lg mantap..i'll try my best..aku mmg ske bab2 cri pglmn ni...
bis interview kami p pantai plak..p tangap ketam..nek motor btige ngan cik nab n kak long..adoih mcm knk2 ribena jer..smpi jer kt pantai kami pon memulakan operasi menangkap ketam..pandai ke aku..pgg ketam pon takt..haha..nila antara rombongan kami mngkp ketam...
yg dlm air tu aniq haikal...bdk yg kuat mkn..ahnaf faizal or lbih glamour lg kitorg pngill abangku..c.t nurjiha zulaikha..luqman hakim, maryam,haha..yg sorg lg tu kak long aku.skema btol nme pnuh lg introduce..bg glamour ckit bdk2 ni..si ahnaf ni pnakut ckit..smpi dlm air di dok asyik pgg aku..haha pnakut btol..pnt aku lyn bdk2 ni...

sempat lg bgambr dlm air ni..thanks la cik nab sbb amik gmbr kitorg smpi gambo mu pon xd dlm ni..hihi...dh pnt cari ketam ni nk tgkx hasil tangkapan kami...jeng3.....mst truje nk tgk kan...

haha...5,6 ekoq jer dpt..kaka...lucu btol...nk amik gmbr pon ketam tu blh lari lg...kami pon pe lg...mnamatkan riwyt hidup ketam2 ni...haha..kejam btol mnsia ni..cian dkt ketam..aku xmkn..rse je..he...inilah riwyt ketam yg tlh dihabisi oleh ank2 kpg sura....
alahai..cian kt ketam...actually aku nkp ampang ni..ade knduri...sempat jgkla merapu merepek dkt blog ni...maafla andai arini blog ini tdk bgitu ilmiah disbbkan aku cuti panjang..otak pon dh sdkit beku..pasni habisla aku kne mnjwb ngn prof...nk wt cmne..UKM tu kan bapak aku pny..hihi..sengal je kan jwpn..nsib baekla prof dh knl aku ni..pljr die yg cmerlg, gmilg n tbilang..haha..msuk bakul angkat sdiri...
okla sblm ttp entry kali ni...hayatilah gambr keindahan ciptahan Tuhan ni...aku bbangga krn tgl bdekatan dgn laut...lautan ciptaan Tuhan..ade ombak pasang n surut..ibaratnya kehidupan kte sbg mnsia yg ade pasang dan surutnya...okla jmp lg...siiru'alabarakatillah...illal liqa'...


No comments:

Post a Comment